|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт света
![]() Първият в света търговски завод за екологично корабно гориво отвори в Дания
Първият в света търговски завод за екологично корабно гориво, наричано още е-метанол, започна работа в Дания. Гигантът в корабоплаването Maersk ще закупи част от продукцията за своя флот от контейнеровози. Секторът на корабоплаването е под натиск да намери нови източници на гориво, след като мнозинството от държавите подкрепиха мерки за постигане на целите на Международната морска организация за премахване на въглеродните емисии до 2050 г., напомня „Ройтерс“. До момента горивата за корабоплаване с нулеви емисии, като зелен амоняк и е-метанол, които се произвеждат с помощта на възобновяема енергия, са били по-скъпи от конвенционалните горива. Новият завод, разположен в Касо, Южна Дания, е струвал около 150 милиона евро (167 милиона долара) и ще произвежда 42 000 метрични тона или 53 милиона литра е-метанол годишно, съобщиха съвместните му собственици - датската European Energy и японската Mitsui. Maersk ще бъде основен клиент. Компанията управлява 13 контейнеровоза с двойно гориво, които могат да работят както с горивно масло, така и с е-метанол, и е поръчала още 13 такива съдове. Според Maersk годишното производство на завода е достатъчно, за да захрани един голям контейнеровоз с 16 000 контейнера, плаващ между Азия и Европа. За по-малкия Laura Maersk, първият в света контейнеровоз с двойно гориво и капацитет от над 2 100 двадесетфутови контейнера, са необходими само 3 600 тона гориво годишно. Laura Maersk е планиран да се зареди с гориво близо до Касо днес. Традиционният метанол обикновено се произвежда от природен газ и въглища. Заводът в Касо ще произвежда е-метанол, използвайки възобновяема енергия и CO2, улавян от биогазови инсталации и изгаряне на отпадъци. Maersk посочи, че едно от най-големите предизвикателства при преминаването към устойчиво гориво е цената и компанията изследва зелени горивни технологии и по-ефективно корабоплаване, за да направи процеса по-евтин. „Когато погледнете производството от Касо, то, разбира се, е само капка в морето, затова трябва да увеличим мащаба и да намалим разходите“, заяви Емил Викяр-Андресен, ръководител на датския екип Power-to-X на European Energy, по време на уебинар. Освен за корабоплаване, е-метанолът може да замени изкопаемия метанол в производството на пластмаси, което означава, че може да захранва и други датски компании. Производителят на лекарства Novo Nordisk и производителят на играчки Lego ще използват е-метанол от завода за производство на инжекционни писалки и пластмасови тухлички. Излишната топлина, генерирана при производството на е-метанол, ще се използва за отопление на 3 300 домакинства в местния район. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |