|
||
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт света08.08.2022 г. 12:16 ч. LG: Създаване на индустриални стандарти с Autosar
Когато става въпрос за изучаване на автомобилния софтуер, добре е да се започне от AUTomotive Open System Architecture (Autosar), стандартизиращ структурата на софтуера, който се инсталира в автомобилите. Това е международна организация за определяне на стандарти, в която производителите на превозни средства, доставчици на продукти и услуги, както и IT компании се обединяват, за да определят стандартите за софтуера в повечето автомобили. Броят на електронните компоненти в превозните средства нараства с всяка изминала година и не е изненада, че с това нараства и търсенето на софтуер, който да ги захранва. С разширяването на индустрията, софтуерът става все по-разнообразен и сложен, което прави търсенето на системи, съвместими с различните коли и модели, истинско предизвикателство. Ето защо много държави и компании призовават за стандартизиране на софтуерните структури и именно тук идва ролята на Autosar. Autosar е създаден, за да наложи всеобхватни регулации, които партньорите му трябва да следват през целия процес на проектиране, за да предотвратят бъдещи грешки при разработването на самия софтуер. Това не само е от полза на цялата индустрия, но и на партньорите, които така спестяват време и усилия. Autosar разширява възможностите за повторно използване и разширение на софтуера. Всеки общ компонент, инсталиран в електронни услуги за управление на автомобила, е стандартизиран навсякъде. Представяйки методи за разработка и средства, които могат да бъдат използвани при създаването на сложен софтуер, компаниите ще избегнат това да създадат продукт, който вече съществува. Сега една и съща софтуерна система може да покрива нуждите на няколко автомобила, което, на теория, ще спести време, усилия и средства на разработчиците и производителите. Нещо повече, по-старият софтуер, разработен преди наложените от Autosar стандарти, може да бъде интегриран в системите без проблем. Вместо единият да се променя, за да пасне на другия, интеграцията на две отделни, но различаващи се системи може дори да увеличи общата ефективност и в същото време да намали разходите. За по-добро разбиране на стандартизацията на софтуера в етапите на разработването му, може да го сравним с частите на LEGO, които могат да се сглобят по различни начини, за да се създадат безкраен брой различни дизайни. Повечето софтуери могат да бъдат приложени към различни машини и автомобили мигновено, без да се налага промяна на софтуерния код, така че дори две коли, които използват различен вид софтуер, интеграцията и синхронизацията на модулния такъв ще е изключително лесна. Модулният софтуер позволява различни системи да се интегрират, без да се налага да се променят, добавят или премахват стандарти или регулации. За доставчиците на компоненти със сигурност има повече смисъл да се създадат глобални производители на модулен софтуер, който да може да се интегрира с всяка възможна система или устройство, спестявайки им време, разходи и ресурси, необходими за разработването на индивидуална система за всеки различен бранд и автомобил. Благодарение на стандартизирания интерфейс, вече не е необходимо всеки модул да бъде създаден от една и съща компания. Няма публикувани коментари Влез за да коментираш Интервю01.04.2024 Доц. д-р Теодора Пенева, Изследовател в ИИИ, Българска академия на науките СъбитияНяма въведени записи в тази категория! АнкетаС какво транспортно средство стигате до работните си места? |
|