|
||
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България01.12.2021 г. 11:53 ч. Зам.-министър арх. Иван Шишков: Държавата е функционирала в паралелен свят
„Мнението ми от това, което виждам през последните 4-5 месеца в МРРБ, е, че държавата е функционирала в паралелен свят. И в този свят тя не е спазвала законите, които е следвало да спазва самата тя“, коментира заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в предаването „Денят започва“ на БНТ. За съжаление тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ става повод за извършения анализ на състоянието на пътя. Той показа, че участъкът не нито скоростен път, нито магистрала. Този път е бил одобряван 2002 г. като реконструкция на път Е 79. „За съжаление се наблюдават същите проблеми, които се наблюдават по други емблематични пътища на страната“, коментира зам.-министърът. Той посочи, че през 2006 г. е имало второ разрешително за строеж за преправяне на определени пътни възли и след това през 2007 г. тържествено е срязана лентичката на този път. „Истината е, че към онзи момент и до сега този път не имал и няма Акт 16“, категоричен беше арх. Шишков. Причината е, че когато е правен пътя строителите са навлезли в имоти чужда собственост с цел допълнително укрепване на строителството и оттам нататък е започнала сагата, която не е завършила и до ден днешен. „Започнало е да се правят подробни устройствени планове с цел да се отчуждят терени, а междувременно укрепването е извършено. Т.е. отново ще се окаже, че имаме незаконно строителство, отново е в чужди терени. И всичко това се е случило след като магистралата е била пусната да се ползва“, коментира заместник-министърът. На въпрос предстои ли узаконяване на участъка, заместник-министърът отговори, че по подобие на участъци от автомагистрала „Хемус“ ще се търси решение и вече има идея как да стане това. „Идеята не е да го узаконим, а да се намери вариант с търпимостта, която съществува като текст по ЗУТ. По проблема работим съвместно с Министерството на правосъдието. Ние със сигурност ще намерим начин, по който по законов ред да можем да оправим документално всичко, което е строила държавата в предишните 10-15 г. Има емблематични обекти и ще бъде огромна щета за държавата, ако те бъдат премахнати“, коментира арх. Шишков. На въпрос дали са получавани сигнали за този участък, заместник-министърът заяви, че такива не са намерени. По думите му ДНСК през 2010 - 2011 г. е отказала да въведе пътя в експлоатация. Още към онзи момент е имало документация, в която ясно били описани всички мотиви, поради които пътят не може да бъде въведен в експлоатация. Затова е смущаващ фактът, че през 2013 г. пътят се обявява за скоростен път и по предложение на тогавашния председател на УС на АПИ позволената скорост за движение се вдига от 90 км/ч на 120 км/ч. Относно подновяването на пътната маркировка, стана ясно, че фирмата изпълнител на няколко пъти във времето е отлагала освежаването й. Заради подобни случаи МРРБ е положило огромни усилия да прекрати всички договори за текущи ремонти и поддръжка, но е оставила само договорите за зимната поддръжка и почистване. „Искаме на чисто да започнем с нови договори за поддръжка. Един от проблемите назад във времето с пътищата е и начинът, по който те са поддържани и за съжаление начина, по който са изразходвани парите. МРРБ е прекратило договорите, но не сега и веднага. Същите фирми в момента продължават да поддържат зимното почистване и поддръжка“, обясни арх. Шишков. Според него още от момента на изграждането всеки обект трябва да имат паспорт и в него да пише през колко време и какво да се прави като поддръжка. Няма публикувани коментари Влез за да коментираш Интервю01.04.2024 Доц. д-р Теодора Пенева, Изследовател в ИИИ, Българска академия на науките СъбитияНяма въведени записи в тази категория! АнкетаС какво транспортно средство стигате до работните си места? |
|