Новини

От България Bookmark and Share

26.05.2016 г.  12:16 ч.
ЧЕЗ със съвети за защита на клиентите при излизане на свободния пазар
Консултативният орган формулира 10 съвета за какво да внимават потребителите при сключване на договор на свободния пазар
АВТОР: publics.bg


  • © ЧЕЗ

Битовите клиенти нямат достатъчно информация и трудно се ориентират в стъпките и процесите при излизане на свободния пазар на електроенергия, заявиха представителите на потребителските  организации, които взеха участие в XVII-тото заседание на Потребителския съвет към ЧЕЗ България.

Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“ в „ЧЕЗ България“, подробно описа процеса на смяна на доставчика, който се администрира от оператора на мрежата, съгласно одобрена инструкция на КЕВР. Специално внимание той отдели на тънкостите – какви документи трябва да бъдат подготвени и в какви срокове подадени, за да може всеки, който пожелае, да смени доставчика си от началото на следващия месец.

Разгледани бяха основните рискове при излизането на отворен пазар на база на натрупаната до момента практика от процеса на смяна на доставчик. От началото на април 2016 г. излизането на либерализиран пазар стана възможно за всички клиенти. Събирането на достатъчно и адекватна предварителна информация за новия доставчик, неговата стабилност и капацитет, внимателното запознаване с клаузите на договорите, включително и с дребния шрифт в тях, са сред основните рискове, които обсъдиха членовете на Съвета. На база на международната и местна практика бяха предложени 10 конкретни съвета за какво да внимават клиентите при сключване на договор на свободния пазар на електроенергия.

„Целта ни е да разясним възможно най-пълно процеса и на база на международния опит да улесним потребителите да направят информиран избор, като предпазят в максимална степен своите интереси“, каза Тодор Матев, председател на Потребителския съвет.

Потребителският съвет е създаден през 2013 г. като консултативен орган, който да анализира и разглежда практиките, касаещи крайните битови клиенти на електроенергия пазар. Негови членове са Българска национална асоциация Активни потребители, Федерация на потребителите в България, Независим съюз на потребителите в България, Институтът за енергиен мениджмънт, Европейски потребителски център, Валентин Колев, декан на Факултета по електротехника към ТУ София, както и по един представител на лицензираните компании на ЧЕЗ в България – ЧЕЗ Разпределение и ЧЕЗ Електро.

Следните десет препоръки на Потребителския съвет срещу нелоялни търговски практики бяха обявени от ЧЕЗ:

1.    Единствената достоверна информация е тази в писмен вид.
2.    Прочетете и проверете внимателно офертата.
3.    Не бързайте да подписвате и внимавайте какво подписвате.
4.    Проверете колко пъти ще плащате на месец и какво е съдържанието на фактурата.
5.    Искайте подробности! Проверете условията по договора – срокове за плащане, отчитане, условия за прекратяване. Поискайте информация за предоставяните услуги.
6.    Поинтересувайте се как и къде може да се свързвате с новия доставчик.
7.    Уверете се, че кандидат-доставчикът има нужния опит, капацитет и стабилност.
8.    Внимавайте кого допускате в жилището си.
9.    Не се колебайте да се обърнете към полицията.
10.     Разкажете вашия опит, за да информирате вашите познати и близки.


ЕТИКЕТИ: ЧЕЗ | защита на потребителите | свободен пазар | смяна на доставчик | електроенергия | търговия с електроенергия 


Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

21.02.2024  инж. Лозко Лозев, Председател на УС и Изпълнителен директор на „Български ВиК Холдинг“
Темповете, с които се подменя водопроводната и канализационна мрежа, са много бавни
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X
} catch(err) {}