Новини

От България Bookmark and Share

11.09.2023 г.  12:45 ч.
МРРБ изготвя 8-годишна програма за ремонти на пътища и мостове
АВТОР: publics.bg



„Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) не разполага с текуща информация как е бил поддържан общинският мост в Царево, на който загубиха живота си трима души в наводненията предо седмица. Както знаете, прокуратурата в момента прави проверка. Причините за компрометиралия се мост вероятно са комбинация от технически, антропогенни и природни, което бъдещата инженерно-техническа експертиза ще покаже“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в предаването „120 минути“ на БТВ.
 
Региоталният министър даде информация за другия мост, който се срути край Варвара и който е част от републиканската пътна мрежа. Проверка на МРРБ е установила, че мостът е строен през 90-те години на миналия век, като е проектиран по всички правила и норми. През 2005 г. е правен ремонт на горното строене. Инспектиран е през 2018 и 2023 година и е констатирано, че състоянието му е много добро.
 
„Сега огромна вълна е подкопала фундамента на моста“, обясни регионалният министър и допълни, че подобни съоръжения се изчисляват при най–висока степен на риск и тепърва ще се обследва дали е бил стъпил на здрав фундамент. Министърът разказа, че екипите на Областното пътно управление са направили проверка веднага след наводнението и са установили, че устоят на моста е бил силно компрометиран от водната вълна. Поради това, че е едиственият обход към Варвара и Резово, пътните експерти са започнали веднага укрепване чрез заскаляване, за да може с изграждането на временен мост да се поеме тежестта на трафика.
 
Цеков допълни, че има системен проблем в държавата при планирането на поддръжката и изграждането на пътната инфраструктура в страната. Независимо от проверките на Института по пътища и мостове на републиканската пътна мрежа и съоръженията по нея планирането е нещо, при което изоставаме. Затова нормалният порядък е да се изработи програма, при която в рамките на 8 години напред да се планират основни ремонти на най – застрашаващите участъци на пътната мрежа и на застрашените мостови съоръжения. По думите му това не трябва да се прави едва когато възникне трагедия.
 
Регионалният министър допълни, че реформите в ЗУТ през последните години са разводнили функциите на ДНСК като контролен орган, като част от правомощията са прехвърлени на общините. Така структурите на ДНСК в страната нямат правомощия да осъществяват контрол върху строежи от компетенцията на местните власти.
 
Според Цеков един от проблемите в страната е липсата на единен контролен орган. По думите му това е предпоставка за отваряне на сиви зони в прилагането на закона, а бенефициент от това е само незаконното строителство.
 
„Имаме нужда от централизация, от изграждане на единна контролна институция“, беше категоричен министърът и даде за пример необходимостта от укрепване потенциала на ДНСК. По думите му Дирекцията е една от институциите, на които държавата е длъжник. Тя би следвало да е гарант за стабилно, устоичиво, безопасно и законосъобразно строителство, а за съжаление, през годините промените в Закона за устройство на територията са разводнили контролните й функции – част от тях са оставени на общинската администрация, друга – на ДНСК.
 
„Дълго трудът на тези хора бе пренебрегван и е огромен проблем, когато контролните органи са подценявани от държавата и е липсвал контрол“, подчерта още регионалният министър.
По повод снимки на оголени тръби в морето след наводненията в района на община Царево, регионалният министър обясни, че ДНСК прави проверка, която трябва да установи дали водата, която се излива от тръбите е дъждовна или са колектори, които не са отведени към пречиствателната станция. Очаква се резултатите от проверката да станат ясни следващата седмица.
 
Скоро ще бъде готов и анализът, свързан с решаване на казуса с инхаус договорите за доизграждането на магистрала „Хемус“, стана ясно още от думите на Андрей Цеков. Той отново подчерта, че дори да се приеме, че има незаконосъобразни възлагания правните възможности са ограничени, защото са изтекли сроковете по тях.
 
„От тук нататък ще мислим дали тези договори е целесъобразно за някои участъци да бъдат продължени, така че гражданите да получат магистрала поне до Плевен и Велико Търново“, коментира още министърът. И добави, че най-скъпото нещо е да не се прави нищо. Той обясни, че в случая вариантите са два: единият да се санират тези договори и да бъдат разумно актуализирани въпросните цени, за да започне строителство веднага, а другият - да се върви към прекратяването им, съдебни спорове и да се открие нова процедура, която ще отнеме между шест и девет месеца, след което вече ще може да се рестартира строителството.
 
Министърът припомни, че магистрала „Хемус“ е на трупчета заради лошо планиране, заради съмнително възлагане на дейностите за доизграждане и заради продължителното бедействие.
Към момента се работи и то с много бавни темпове по първите три участъка. На четвърти участък е било констатирано незаконно строителство, което е премахнато, предстои издаването на разрешение за строеж. Напреднала е работата по деветия участък, стана ясно още от думите на министъра. Най-проблемни са седми и осми участъци, където трасето е променено, защото се оказало, че преминава през държавно ловно стопанство и санитарно-охранителни вододайни зони. Това означава приемането на нов идеен проект, нова екологична процедура, която отнема години, нов ПУП, отчуждения и едво след това може да се говори за строителство.
 
„Често поради липса на проектна готовност, на правилно планиране ние възлагаме строителство, което не сме готови да изпълним“, коментира Андрей Цеков. Той беше категоричен, че това е една язва в инвестиционната програма на държавата, тъй като се създават фалшиви очаквания за едно добро обществено полезно дело, което би трябвало да се свърши, а след това се проваля осъществяването.
 

Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

02.05.2024  Светослав Бенчев, Председател на УС, Българска петролна и газова асоциация
Слуховете и политиката са вредни за нашия сектор и за потребителите
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X
} catch(err) {}