|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт света
![]() Канада иска нови петролопроводи, но никой не иска да ги строи
Канадското правителство ще трябва да изиграе съществена роля във всеки проект за изграждане на нови петролопроводи, за да преодолее регулаторните, финансовите и политическите препятствия, както и съпротивата на активисти, твърдят експерти от индустрията, пише Ройтерс. Със заплахите на президента на САЩ Доналд Тръмп за налагане на мита върху канадския петролен износ, няколко канадски политици призоваха за изграждането на нови тръбопроводи до крайбрежни износни терминали, за да намалят зависимостта от американския пазар.
Петролът е най-ценният износ на Канада, която е четвъртият по големина износител на петрол в света. Страната изпомпва 4 милиона барела дневно (bpd) към рафинериите в САЩ – това е около 90% от общия ѝ петролен износ.
Политическата класа в Канада призова за изграждане на нови тръбопроводи към западното, източното и северното крайбрежие на страната. Въпреки това, нито една частна компания не е изразила интерес към подобен многомилиарден проект, който според експертите може да отнеме десетилетие за завършване.
Два големи проекта за изток-запад петролопроводи бяха отменени през последното десетилетие. Канадска компания загуби милиарди, когато бившият президент на САЩ Джо Байдън отне разрешителните за проекта Keystone XL през 2021 г.
В понеделник Тръмп заяви, че иска Keystone XL да бъде построен и обеща лесни регулаторни одобрения. В същото време обаче той потвърди, че тарифите върху вноса от Канада и Мексико ще влязат в сила през март.
Така митата ще направят канадския суров петрол по-скъп за американските рафинерии или ще намалят маржовете на печалба на канадските производители, което ще навреди на търсенето на нов тръбопровод.
Според Денис Макконахи, бивш директор на TransCanada Corp. (сега TC Energy), дори без мита, строежът на нови тръбопроводи крие твърде много рискове за канадските компании, предаде Ройтерс. В момента единствената алтернатива за Канада да заобиколи САЩ е Trans Mountain Pipeline System, който свързва петролните находища в Алберта с крайбрежието на Британска Колумбия, откъдето суровият петрол може да бъде изпращан на световните пазари.
Разширяването на този тръбопровод беше завършено миналата година от Kinder Morgan, седем години след като компанията заплаши да се откаже от проекта поради силната екологична съпротива.
През 2018 г. канадското правителство купи Trans Mountain за 4,5 милиарда канадски долара (3,15 милиарда щатски долара), за да завърши разширението. Строителните закъснения и бюджетните преразходи обаче увеличиха крайната цена на проекта до 34 милиарда канадски долара за четири години.
Енергийният сектор в Канада отдавна се оплаква от продължителни разрешителни процедури и регулаторна несигурност, които забавят проектите и обезкуражават потенциалните инвеститори.
Компаниите не биха обмислили нов тръбопровод, освен ако правителството не измени бързо Закона за оценка на въздействието (Impact Assessment Act), каза Марта Хол Финдли, бивш депутат от Либералната партия и настоящ директор на Университета в Калгари. Този закон, въведен през 2019 г., изисква социални и културни оценки на петролопроводите наред с екологичните въздействия. Оттогава само един проект – Cedar LNG – е преминал успешно процеса, което отне 3,5 години. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |