|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България
![]() „Stadler“ се отказа да достави 35 мотрисни влака у нас с пари по Плана за възстановяване
Полската компания „Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA“ ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки. „Stadler Polska Sp. Z.o.o.“, която беше класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщи транспортното министерство. В Министерството на транспорта и съобщенията е получено писмо от „Stadler“, с което компанията уведомява, че иска прекратяване на договора и че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака. Припомняме, че на 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет „Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал“. Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от „Stadler“, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор. „В хода на преговорите между Министерството и „Stadler“ бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на „Stadler“ се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения. Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост“, заяви министър Гвоздейков. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |