Новини

От България Bookmark and Share

30.05.2023 г.  15:03 ч.
Министър Иван Шишков: Не бива да бъде „подмятан“ нито един инфраструктурен обект
АВТОР: publics.bg



„Не можем повече да „подмятаме“ нито един инфраструктурен обект в България, включително и автомагистрала „Струма“. Това заяви в студиото на сутрешния блок на БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той коментира, че големият проблем в годините назад е, че говоренето е по-голямо от конкретните действия. „Проблемът на АМ „Струма“ е, че когато е проектирана, най-сложната част – тази през дефилето, е подмятана във времето – един вариант, втори вариант, сега тези резултати от това подмятане намират oтражение“, каза арх. Шишков. ОВОС-ът за този вариант е още от 2014 г.
 
Той съобщи, че до 2 месеца ще е ясно бъдещото трасе, по което ще минава пътят. Решението ще бъде взето след анализ на мерките и одобрението от страна на ЕК на тези мерки. Със завършването на започнатия пътен възел край Кресна трасето не се предопределя, а е спасена процедурата по ОВОС и е спечелено време. При ново връщане за ОВОС, магистралата щеше да се забави с нови 4 години, а българският народ иска да има магистрала „Струма“, категоричен беше регионалният министър. „Бърза се, за да не загубим 4 години. Ако на някой не му харесва това, че сме спечелили 4 години за бъдещото развитие на АМ „Струма“, това е друга тема, коментира той и обясни, че протестът срещу довършването на магистралата е на хора, които искат да върнат процедурата в изходна позиция. „Говорил съм с протестиращите, исканията им бяха за това, че пречим на няколко незаконни ресторанта и дейност, която не е регламентирана.“ ДНСК е направила проверки и кметът на община Симитли е сигнализиран за констатираното незаконно строителство. Регионалният министър подчерта, че протестът за бъдещото трасе вече се изместил - ако преди е бил свързан с екологията, то сега е за бизнеса. Затова според него не трябва да се слага двоен аршин, а е необходима държавата да полага усилия, за да се спазва закона.
 
„Екологичните мерки ще решат трасето“, подчерта министър Шишков. Той посочи, че другата магистрала, която е била „подмятана“ във времето, е АМ „Европа“. Първият подробен устройствен план е от 2014 г. „Тя буквално беше „заспала“, обясни арх. Шишков. През последните 9 месеца, освен, че беше пусната една част от Драгоман до Калотина, е даден фронт да се построи и последният участък от София до Сливница, където също е имало огромно забавяне. Одобрен е ПУП, направени са отчужденията и са издадени разрешения за строеж. Последната част от Драгоман до Калотина ще бъде пусната за движение най-вероятно до 10 дни, съобщи министър Шишков и обясни, че дъждовете са забавили строителя да положи последния слой асфалт.
 
Министърът отново представи тезата си, че трябва да има проектна готовност за изграждането на всички необходими 1200 км магистрали в страната.
 
„По-добре част от тях да ги строим на концесия, другата част от държавния бюджет, трябва да се намери ясен икономически механизъм как да бъдат построени, защото всички искаме да пътуваме по по-добри пътища“, каза арх. Шишков. Тунелът под Петрохан и магистрала „Рила“ са пример за пътища, които могат да бъдат изградени на концесия, смята регионалният министър. Той е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да започне да прави процедурите по ОВОС и изследване на тези трасета, за да има готовност, ако ще бъдат давани на концесия.
 
„Единственият начин да спрем да коментираме тунела под Петрохан, за който се говори от 1992-ра година, е да започнем да го строим“, заяви арх. Шишков. Неговото мнение е, че с концесията ще се подобри и качеството на строителството, защото, ако един концесионер трябва да поддържа пътя 30 години, няма да се налага да се търси колко асфалт липсва. „Концесионерът няма как да краде от себе си“, категоричен бе той и така отговори на налаганата теза в общественото говорене, че концесията е мръсна дума за българина.
 
Регионалният министър заяви още, че АПИ започва да работи по друг начин и как се справя ще се разбере от новите конкурси за поддръжка на пътищата. „Започваме бавно и методично да подменяме лошите практики с инхаус процедурите и работата без план“, обобщи той. Министърът отбеляза, че ако от АПИ преди са били свикнали да работят по онзи начин – без планове и проекти, сега ситуацията се променя и се надява да остави на следващия кабинет добри практики.
 
Арх. Шишков коментира и ситуацията във ВиК сектора, като посочи, че големият проблем е, че част от общините не са консолидирани. Затова не могат да получават европейско финансиране и така да бъде обновена остарялата ВиК инфраструктура. В Дупница, където наскоро имаше протест, проблемът е на общината и е свързан с консолидацията на дружеството. А проблемите на Варна са заради  забавянето от страна на общината да извърши процедурите по отчуждаване.
 
В Омуртаг продължава да се работи, за да бъде направено всичко възможно водопроводът, изпълнен с доста отклонения от всички норми, да бъде направен така, че да бъде ползван. „Работи се непрекъснато и жителите на Омуртаг знаят това“, каза регионалният министър.
 
Той заяви, че проблемите на всички места по ВиК инфраструктурата се анализират. „Решаването им изисква много сериозни мерки. Но решението минава през това общините да се консолидират, а „Български ВиК холдинг“ да поеме по-различна роля“, обобщи арх. Иван Шишков.

Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

01.04.2024  Доц. д-р Теодора Пенева, Изследовател в ИИИ, Българска академия на науките
Критериите за енергийна бедност са ниски доходи, висок разход за енергия и ниска енергийна ефективност
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X
} catch(err) {}