Новини

От България Bookmark and Share

05.12.2022 г.  13:23 ч.
Арх. Шишков: До средата на декември ще бъде възстановено движението по АМ „Хемус“
АВТОР: publics.bg


  • © Пресцентър на МРРБ

До средата на декември ще бъде възстановено движението по автомагистрала „Хемус“. Ремонтите в тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ са приключили. Остават довършителни дейности по един от виадуктите, след което ще се възстанови нормалното движение.

Това каза в предаването „Твоят ден“ на телевизия Нова нюз министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той напомни, че още в началото на мандата си е направил проверка на ремонтите и строителството на новите участъци от магистралата. „За съжаление, тогава намерих тъмнина в тунела. Успяхме да вдигнем темпото, за да може да се пътува спокойно по празниците“, отбеляза арх. Шишков. Регионалният министър каза, че се работи според възможностите на закона за разрешаване на проблема с начислените глоби за шофиране без винетка на жители на село Пролеша. На юристите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“ е възложено да намерят възможност глобите да бъдат намалени, защото вероятно всички не могат да се отменят. Министърът е оптимист, че решение ще се намери.

„Проблемът не е в решението на Министерския съвет от 2020 г. за освободените от такси пътни отсечки, а в получилия се след това развален телефон от страна на политиците“, каза арх. Шишков. Той напомни, че дори премиерът по това време – Бойко Борисов, много ясно е казал на заседанието на Министерския съвет, че от винетки трябва да се освободят хората, които гласуват за кмет на София. „Това е точното изказване. След това се е получил развален телефон, когато председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, включително и министърът на МРРБ – Петя Аврамова, започват да оповестяват как няма да се плащат винетки до Пролеша.

Селото е извън столична община. Има знак за винетка, той е на разклона за Божурище, т.е. според решението на Министерски съвет. Аз не виждам проблем в решението. Единственият проблем е комуникацията с хората. Пролеша няма нищо общо със София, но хората са оставени с впечатление, че няма да плащат. Затова е развален телефон, защото има разлика между говоренето на политиците и решението на Министерския съвет“, обясни регионалният министър. Той допълни, че е провел разговор с омбудсмана проф. Диана Ковачева, защото е несправедливо хората да бъдат глобявани несъразмерно. „Слушам всичко внимателно. Хората са прави, че цената на винетката е по-ниска, отколкото глобите, и ако са били предупредени на време, че трупат глоби, е щяло да решат проблема.

За съжаление, когато е въведена електронната тол система през 2019 г., не е направен софтуер, чрез който автоматично и веднага на сайта на АПИ да излизат номерата на колите, за да знаят хората кога имат нарушение и кога не, защото всеки може да забрави да си закупи винетка“, каза още регионалният министър. Той бе категоричен, че ще се съобрази с решението на юристите по казуса. „Най-важното е, че има воля от всички. Надявам се да се намери формула, по която да се реши проблемът. Надявам се в рамките на тази седмица да имаме юридическо решение. Хората от Пролеша не са забравени от мен и правителството, търсим начин да решим проблема“, категоричен бе той. В предаването арх. Иван Шишков коментира и предложението си тунел под Петрохан да се изгради на концесия. Идеята е заедно със съоръжението да се направи и скоростен път или магистрала между Монтана и София.

„Така ще имаме по-къса със 70 километра пътна връзка, която ще реши три проблема. Първо ще облекчим трафика по „Хемус“, който ще се влива от сегашната връзка Видин - Ботевград. Ще има икономически ефект за всеки, който си плати да мине през тунела, защото ще пести време, а в същото време ще имаме алтернативен безплатен път, и трето - при този поток от тирове по направлението Видин - Кулата ще има интерес от концесионери“, посочи арх. Шишков. Той допълни, че цената на обекта все още не е ясна, но информира, че е възложил на АПИ да се направи анализ за възможностите проектът за тунел под Петрохан, както и за магистрала „Рила“ между Ихтиман и Дупница, да се дадат на концесия. „Като експерт предлагам тези два проекта на политиците. Ако не се намери механизъм за инвестиции, те просто ще останат като политическо говорене в следващите 10 години.

Защото държавата трябва да довърши „Хемус“, да изгради магистрала от Русе към Маказа, както и да поддържа в добро състояние пътища и магистрали. Предлагам решение да облекчим бюджета, да построим бързо всички магистрали, които ни трябват и да останат пари за социални плащания. Част от пътищата трябва да се дадат на концесия, ако искаме да изградим по-бързо нужната ни инфраструктура. В цял свят има подобни съоръжения, за които се плаща за преминаване“, каза още арх. Шишков. По думите му политиците трябва да си дадат сметка дали може за 10 години да си изградим пътната мрежа. За съжаление, обаче по темата до момента има само предизборно говорене. По отношение на строителството на оставащите участъци от АМ „Хемус“ и твърдение на бившия премиер Борисов през 2020 г., че магистралата ще е готова до 2024 г. арх. Шишков каза, че това в никакъв случай не е могло и не може да се случи.

„Просто филмът, който ни показваха тогава, беше дълъг, а асфалтът къс. Имаше голямо говорене за „Хемус“, включително бяха раздадени част от парите напред без проекти, без разрешителни за строеж, без устройствени планове. На участъци 4 и 5 намерихме незаконно строителство. Сега променихме ситуацията, като внесох текст за търпимост на тези строежи, чрез промени в Закона за устройство на територията, за да можем да узаконим незаконното строителство. Ако парламентът ги приеме, ще може да продължи да се строи. Така че АМ „Хемус“ влиза в парламента. До края на 2024 г. може да се завършват първите три участъка. 4, 5 и 6 лот не са започнати и зависят от Народното събрание, за 7 и 8 и 9 няма готов проект, има промяна на трасето, а на 9-и участък сме на финала за решаването на проблема“, каза регионалният министър.


ЕТИКЕТИ: Иван Шишков | МРРБ | Министерство на регионалното развитие и благоустройството | АМ „Хемус“ 


Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

20.03.2022  Теодор Бобочиков, Управляващ партньор, V-Ridium
Трансформация на енергетиката – тенденции и двигатели
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X