Новини

От България Bookmark and Share

29.11.2022 г.  10:34 ч.
Panda Labs на WWF с визия за бъдещето на селата
АВТОР: publics.bg


  • © WWF България

Програмата за иновации на WWF – Panda Labs изправи десетки млади хора у нас пред поредното нелеко, но твърде любопитно предизвикателство. Ентусиазирани ученици, студенти и работещи младежи от цялата страна на възраст между 15 и 25 години се включиха в хакатона „Бъдещето на селата“, където представиха своите идеи за развитие на селските райони в България. Събитието се проведе в онлайн формат, а 12-те отбора разполагаха с по-малко от два дни, за да избистрят своите концепции и да излязат с нестандартни и алтернативни решения по наболели екологични казуси, свързани с устойчивото развитие на селата. Участниците бяха селектирани специално по няколко критерия, включително да проявяват интерес към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството.

Всички те демонстрираха завидни знания и богато въображение, което им помогна да предложат множество дръзки идеи за това как биха могли да изглеждат селата на бъдещето. „Програмата Panda Labs търси следващото поколение иноватори и предприемачи, които създават устойчиви решения за преодоляване на съвременните екологични предизвикателства. В този смисъл хакатонът имаше за цел да послужи като импулс  за развитието на една изоставаща част от България – селата. Но целта не е просто да бъдат съживени, а това да се случи по начин, по който хората в тях да живеят по-добре и в хармония със заобикалящата ги природа“, сподели Виктория Табакова, координатор програма „Младежка ангажираност“ във WWF.

За да се представят още по-добре в тази нелека задача, участниците в хакатона получиха подкрепата на специалисти от света на бизнеса, науката и неправителствения сектор, които споделиха с тях полезна информация, ценен опит и успешни примери от практиката. Сред лекторите на събитието бяха и експерти от WWF, които представиха на младежите текущото състояние на селата, изложиха различни перспективи пред тяхното развитие и подчертаха предимствата на дизайн-мисленето при генерирането на иновативни идеи.

С опит от практиката се включи и Kaufland България, чийто лектор представи успешни примери за устойчиво партньорство с българските земеделци като програмата за предварително изкупуване на продукцията от производители на плодове и зеленчуци. В края на хакатона идеите бяха оценени от опитно жури на базата на три основни критерия: дали решават реални екологични проблеми, дали отговарят на зададените казуси, както и според степента им на иновативност и приложимост. Сред всичките достойни идеи все пак бяха отличени четири отбора победители.

Това са:

- Отбор „Визия за бъдеще" с решението си за ремонт на пътищата до селата с използване на преработена пластмаса в полагания асфалт;
- Отбор „BioLife" с идея за съживяване и модернизиране на сгради „архитектурни призраци" в селата, чрез използване на съвременни енергийни решения и екологични строителни методи;
- Отбор „Sirius" с предложение за разработване на сензор за защита на растения с вградена слънчева система, найлонов слой от рециклирани материали и изкуствен интелект;
- TIL Innovations с идея за създаване на кутия с домашни и занаятчийски продукти, обобщаваща традициите, нравите и бита на български села.

Отборите „Визия за бъдеще" и „BioLife"  продължават участието си в програмата Panda Labs и ще се включат в мастър клас, който ще се проведе през януари 2023 г. В рамките на този етап участниците ще доразвият своите идеи с помощта на лектори и ментори – предприемачи, бизнес лидери и доказани експерти – и ще се състезават за голямата награда: първоначален капитал в размер на 7 000 лв., с помощта на който отборът победител ще има шанс да трансформира идеята си в успешна бизнес инициатива.


ЕТИКЕТИ: Panda Labs | WWF | Устойчиво развитие | Околна среда 


Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

20.03.2022  Теодор Бобочиков, Управляващ партньор, V-Ridium
Трансформация на енергетиката – тенденции и двигатели
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X