|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България
![]() 58% от възрастните в България са финансово грамотни Общото ниво на финансовата грамотност в България е 58%, показват последните анализи на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). България е малко над средното равнище за региона, но под средното ниво за страните членки на ЕС. Държавите от Югоизточна Европа са постигнали средно около 57% от максималния възможен резултат. Това е по-ниско от стойностите, получени чрез същата методология от проучвания на икономиките на ЕС и ОИСР (съответно около 64% и 65%). Според международния доставчик на финансови услуги Euronet, финансовото образование винаги е било изключително важна тема, особено във времена на неочаквани икономически кризи. Трябва ли финансовотo образование да стане част от националната учебна програма, по която училищата се обучават в класната стая? Или родителите трябва да покажат на децата си как да пестят и да разпределят бюджета си? Доставчикът на финансови решения Euronet анализира този въпрос, както и има ли възможност и достъпни ресурси за образование на тема финанси, и по-долу ще откриете няколко от основните заключения. Всъщност през последните години банките започнаха да предлагат начини за подпомагане на финансовото образование както в училищата, така и у дома като например гъвкави банкови сметки, спестовни планове и образователни ресурси. Според друго проучване, публикувано от Portafina, 68% от британците смятат, че преподаване на финансова грамотност в училище би подобрило финансовото им положение по-късно в живота. 9 от 10 родители вярват, че е отговорност на училището да предоставя финансово образование. Но предвид технологичния напредък в платежната индустрия, ще трябва ли финансовото образование да се актуализира и преразглежда редовно? И дали този вид информация ще бъде достъпна за учителите? Проучване на Money Advice Service разкрива, че 88% от учителите нямат обучение или специфични квалификации, необходими за преподаването на такъв тип информация. Самите учители казват, че основните пречки пред предоставянето на финансово образование в училище са липсата на време в графиците, липсата на гъвкавост в учебната програма и страх от липса на необходимите умения и знания. Според Euronet, е важно да се повиши осведомеността на хората относно това как да управляват парите си, да са добре подготвени за различните условия, които финансовите институции предлагат, и да се информират как биха могли да подобрят своите финансови познания, така че да оползотворят средствата си най-добре, а и да могат да възпитат децата си от малки да имат разумно отношение към парите. Има налични разнообразни инструменти като блогове, приложения и специални банкови карти за деца. Част от тях включват Starling Kite и Revolut Junior, които предлагат карти с определен брой лимити както и цели за спестяване. Някои дори ви позволяват да задавате задачи и домакинска работа. Следователно, това предлага възможност на децата и младежите да се научат как да управляват паричните средства. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |