|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България
![]() Български ученици учат чрез ИИ, машинно обучение и 3D моделиране по програма на Intel
В четири български училища започна изучаването на природни науки, чрез технологии, като изкуствен интелект, машинно обучение, 3D моделиране и компютърни симулации. Всеки ученик в избрани паралелки на учебните заведения разполага с персонален лаптоп Chromebook. Инициативата е по програма на технологичния гигант Intel. В нея вече се включиха Природоматематическа гимназия „Проф. Емануил Иванов“, гр. Кюстендил, Езикова гимназия „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Хасково, Математическа гимназия „Акад. К. Попов“, гр. Пловдив и 138-мо училище „Проф. Васил Златарски”, гр. София. Обучението на ученици започна през септември. „Екипите от четирите училища са готови да променят начина, по който технологията се използва в училище. Четиридесет учителя преминаха интензивна шест месечна подготовка за работа с образователните материали, технологията и софтуера“, коментира Маргарита Боргоджийска, координатор на проекта в Център за творческо обучение. Четиридесет учители по всички природни науки, информационни технологии и математика са преминали шестмесечен курс за обучение и вече обучават своите ученици по най-съвременна методика и учебна програма. Учебната програма Skills for Innovation (умения за иновации) е на компанията Intel и целта е учебното съдържание да бъде свободно достъпно до всички български училища, на български и английски език. В България програмата се реализира в партньорство между Intel и независимата организация Център за творческо обучение, които осигуряват част от финансирането за училищата. Вече е договорена и втора фаза на проекта, в която броят на училищата ще се увеличи поне до 20. Някои от училищата са използвали и национални програми за създаване на нова STEM среда, за да изпълнят изискванията за подготовка на учители, устройства и учебна среда. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |