Новини

От България Bookmark and Share

16.09.2021 г.  11:11 ч.
Пандемията е насърчила цифровизацията на бизнеса в България
АВТОР: publics.bg


  • © Siemens

Пандемията от коронавирус е ускорила и насърчила въвеждането на дигитални технологии от страна на бизнеса в България, но по-мащабните процеси на дигитализация са възпрепятствани от недостатъчната квалификация на служителите и размера на инвестициите. Това сочат изводите от ново национално проучване за нивото на цифровизация в страната, организирано от Siemens България и Германо-Българската индустриално търговска камара (ГБИТК). То надгражда предишно изследване на двете организации от 2018 г., пречупвайки мненията и очакванията на бизнеса и през призмата на „новото нормално“. Целта на новото изследване е да очертае реална и детайлна картина на настоящото състояние по отношение на напредъка в цифровизацията, да проучи очакванията и пречките пред бизнеса за внедряването на дигитални технологии и да идентифицира ефектите от пандемията и перспективите. 

В анкетата са взели участие представители на 60 фирми от 36 сектора на икономиката, на различни управленски нива и с различни функции, които отговаряха на 20 въпроса, свързани с дигитализацията в компанията и влиянието на пандемията от COVID-19 върху бизнеса като цяло. В анкетата взеха участие представители на 60 фирми от 36 сектора на икономиката, на различни управленски нива и с различни функции, които отговаряха на 20 въпроса, свързани с дигитализацията в компанията и влиянието на пандемията от COVID-19 върху бизнеса като цяло. Пандемията е довела и до промени в клиентските нужди и изисквания при 16 от компаниите. За 70% от анкетираните дигитализацията се превръща в по-важен приоритет вследствие на COVID-19 кризата. Най-голяма част от запитаните (85%) цитират въвеждането на повече технологии за дистанционна комуникация и срещи като най-важен приоритет в сферата на дигитализацията, а за 40% това е по-голямата автоматизация на IT и бизнес процесите.

Минимален е процентът на отговорилите, че пандемията не е променила приоритетите на компанията. Цифровата трансформация придобива все по-голямо значение за бизнеса у нас. Това е видно от отговорите на въпроса колко средства планират компаниите да инвестират в дигитални технологии спрямо миналата година. Около половината компании (46,67%) възнамеряват да инвестират повече, отколкото през изминалата година. Около 1/3 ще инвестират приблизително същата сума, а едва 1,67% - по-малко. Несъмнено COVID-19 е променил начина на работа в компаниите. На въпроса кои от мерките, въведени по време на пандемията, работодателите смятат да запазят и след нея, 43 компании посочват, че ще продължат с провеждането на дигитални работни срещи като практика и занапред.

Други 38 смятат да запазят режима на дистанционна работа и увеличаването на процесите, свързани с намаляване на употребата на хартия. 6 на сто (10 компании) са заявили, че ще намалят или ще се откажат от офиса като място за работа. Повечето експерти са на мнение, че във фирмите дигитализацията може да доведе до значителни преимущества само когато се основава на дългосрочна цифрова стратегия като част от обща бизнес стратегия, а не като поредица от некоординирани експерименти. Резултатите от проучването показват, че едва 1,75% от компаниите в България имат дългосрочна цялостна дигитална стратегия, която надхвърля периода от 10 години. По-голямата част от фирмите планират стратегически действията си по отношение на дигитализирането в краткосрочен и средносрочен план (1-5 или 6-10 години). Анкетата изследва и пречките пред фирмите да използват повече дигитални технологии.

Сред основните препятствия се открояват квалификацията на служителите (при около половината от анкетираните фирми - 29), следвана от размера на инвестициите при 23 от фирмите. В значително по-малка степен влияят сигурността на данните (при 15 фирми), регулаторната рамка (при 12) и недостатъчната зрялост на технологиите (при 10). За други 10 фирми ползването на повече дигитални технологии и процеси не е от съществено значение, тъй като в момента имат други приоритети. На база на отговорите на анкетираните най-голям потенциал за преодоляване на някои от негативните ефекти от пандемията за дигиталните технологии има в сферата на оптимизиране на ресурсите като време, потенциал и инвестиции (при 42 фирми) и развитие на нови бизнес модели и услуги (при 38 фирми). Около 1/3 от участващите в анкетата са определили сфери като подобрено взаимодействие с крайни клиенти (31 фирми), напълно интегрирани цифрови процеси (30 фирми) и автоматизация на производството (28 фирми) като такива с голям потенциал.

Пълните резултати от проучването са достъпни тук.


ЕТИКЕТИ: Siemens | Цифровизация | Технологии 


Всички новини от България

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

24.10.2021  Веселин Тодоров, председател на АТППГВ
Естественият път на прехода е постепенната замяна на въглищата с природен газ
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

publics.bg ви пита: С какво ще се отоплявате през настъпващия зимен сезон?









 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X