|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България
![]() В писмо до КЕВР омбудсманът се противопостави на искането увеличение на тока
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) инж. Иван Иванов, в която категорично се противопостави на исканията на трите електроразпределителни дружества - „ЧЕЗ Електро България” АД, „ЕВН България Електроснабдяване“ ЕАД, и „Енерго-Про Продажби“ АД, за повишаване цената на електроенергията през новия регулаторен период – 1 юли 2021 г. - 30 юни 2022 г. Доц. Ковачева настоява пред Комисията за прозрачност, обективност и безпристрастност при вземане на предстоящото решение за утвърждаването на цените в сектор „Електроенергетика“. Омбудсманът поиска да се осигури баланс между интересите на енергийните предприятия и гаранции за защита на гражданите – клиенти на дружествата, включително чрез изготвянето на безпристрастен и обективен анализ за изпълнението на показателите за качество. Омбудсманът поиска да се осигури баланс между интересите на енергийните предприятия и гаранции за защита на гражданите – клиенти на дружествата, включително чрез изготвянето на безпристрастен и обективен анализ за изпълнението на показателите за качество. Диана Ковачева напомня, че през 2020 г. оплакванията в институцията на омбудсмана, свързани с некачествени електроснабдителни услуги, са нараснали значително. Основните оплаквания на гражданите са за честите прекъсвания, ниското захранващо напрежение, авариите по електроразпределителната мрежа и др. „Искам да припомня, че при обсъждането на цените за настоящия регулаторен период обърнах специално внимание на определените от КЕВР целеви показатели за качество, които играят съществена роля при определянето им“, акцентира омбудсманът. Друг факт, който омбудсманът посочва от годишния доклад на КЕВР за 2020-та, е че проверка на Комисията установява, че указанията, които е дала на ЧЕЗ за подобряване на качеството и предприетите от дружеството мерки не са достатъчни и не се прилагат в кратки срокове, което е довело до решение проверките да продължат и през настоящата 2021 г. „В доклада е отбелязано също така, че за целите на ценовото регулиране през 2021 г. е предвидена проверка на всички електроразпределителни дружества относно реално извършените инвестиции и разходите за амортизации на въведени в експлоатация активи“, пише още Диана Ковачева. Тя изразява увереност, че КЕВР няма да одобри и предложението на ЕВН за промяна в начина на формиране на цената за достъп до разпределителната мрежа за битовите клиенти. „Аргументът на дружеството за това – равнопоставеност между стопанските и битовите клиенти, намирам за неоснователен и необоснован“, подчертава омбудсманът. „Настоявам отново за пълна прозрачност и публичност при взимане на решенията, които да осигурят баланс между интересите на енергийните предприятия и клиентите, както и да създадат гаранции за защита на крайните клиенти“, пише в заключение доц. Ковачева. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |