|
||
![]()
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт света
![]() Ангажираност, стратегически инвестиции и сътрудничество за по-устойчиви образователни системи
"Поуките от кризата с COVID-19 ни показаха, че с ангажираност, стратегически насочени инвестиции, координация и сътрудничество за обмен на добри практики на национално и европейско равнище, образователните системи могат да станат по-устойчиви, приобщаващи и по-добре подготвени за цифровата ера. Необходими са повече инвестиции в свързаност, оборудване, цифрови умения и компетентности, обучение на учители, качествено съдържание, цифрови педагогически методи. Европейският подход към цифровизацията поставя гражданите и техните интереси в центъра на вземането на решения", заяви българският еврокомисар Мария Габриел по време на Европейската бизнес среща на върха, която обедини политически лидери, бизнес и гражданско общество в дискусии посветени на възстановяването на европейската икономика и постигане на по-екологосъобразен, цифров и устойчив Европейски съюз. По отношение на цифровата трансформация, комисар Габриел постави акцент върху новия План за действие в областта на цифровото образование. Тя наблегна и на пакета от мерки, който Европейската комисия предприе, включително мащабния план за възстановяване на Европа Next Generation EU. "Навлизаме във фазата на изпълнение на плана за действие в областта на цифровото образование. Дистанционното обучение не може да замени присъственото обучение и това не е нашата цел. Но то става все по-важна част от модерните образователни системи. Ето защо е необходимо да обединим усилия на местно, регионално и европейско равнище и да гарантираме, че цифровото образование работи за всички", коментира още Мария Габриел. Българския еврокомисар открои и ролята на жените при вземането на решения в процеса на възстановяване от кризата. С подкрепата на Европейския институт по иновации и технологии ще се насърчи участието на жените в образование и обучение в областта на техническите и инженерните науки (STEM). Амбицията е 40 000 жени да получат подходящо обучение в сфери като изменението на климата, устойчивата енергия, цифровите технологии и др. Друга ключова инициатива е разработването на етични насоки относно изкуствения интелект. Те ще бъдат придружени от програма за обучение на научни изследователи и студенти, като се предвижда 45 % от участниците в обучението да бъдат жени. "Цифровият преход не може да бъде успешен без силна подкрепа за цифровата грамотност и развитието на цифровите умения на всички граждани. Необходимо е да положим съвместни усилия. Цифровата трансформация може да се превърне в реалност само чрез силни партньорства, сътрудничество и активен диалог, включващи учащи, преподаватели, родители, гражданско общество, бизнеса", каза в заключение Габриел. ![]() Няма публикувани коментари Влез за да коментираш
|
![]() |
![]() |
![]() |