Новини

От света Bookmark and Share

28.02.2019 г.  15:02 ч.
Американските компании са внедрили в работата си рекорден брой роботи през 2018 г.
Натискът за автоматизация расте, тъй като бизнесът се опитва да оптимизира разходите си за труд
АВТОР: publics.bg

  • Автоматизацията се премества от традиционните за нея сектори като заводите за сглобяване на автомобили и други големи производства към складовете и по-малките фабрики.
    © Lenore Edman, Flickr.com

Миналата година американските компании са внедрили в работата си повече роботи от когато и да било до сега, предава Reuters. Машините стават все по-евтини и по-гъвкави и това ги позиционира успешно в широк кръг бизнес и икономически дейности, извън най-масовата им употреба до момента - в автомобилните заводи. 

Доставките на роботи достигат 28 478 за миналата година, което е ръст от 16% спрямо 2017 г. Това показват данни на индустриалната група Асоциацията за развитие на автоматизацията, базирана в Ан Арбър, Мичиган. 
 
Доставките се увеличават във всички сектори, които групата наблюдава, с изключение на автомобилния, тъй като производителите намаляват поръчките след приключването с подготовката за нови модели камиони. 
 
В други сектори се наблюдава истински бум. Доставките към компании за хранителни и потребителски стоки се повишиха с 60% в сравнение с предходната година. Доставките към заводи за полупроводници и електроника нарастват с над 50%, а тези към производителите на метали – с 13%. 
 
Натискът за автоматизация расте, тъй като компаниите се опитват да оптимизират разходите си за труд. Много компании, които планират да върнат дейностите си отвъд океана обратно в САЩ в отговор на търговските войни на администрацията на президента Доналд Тръмп, може да припознаят автоматизацията като единствения начин да останат конкурентоспособни на американския пазар с високи разходи за труд. 
 
Вицепрезидентът на Асоциацията за развитие на автоматизацията Боб Дойл казва, че автоматизацията се премества от традиционните за нея сектори като заводите за сглобяване на автомобили и други големи производства към складовете и по-малките фабрики.
 
Един от тези примери е Metro Plastics Technologies, семеен бизнес в Нобълсвил, Индиана, който се състои само от 125 служители. Компанията започва работа през 1970 г., като наред с други артикули произвежда и пръстени на настроението. През март м. г. Metro Plastics Technologies купи първия си робот - автономна машина, която пренася готовите части от производствената зона до инспекторите по качеството. В миналото тази работа е била извършвана от работници, управляващи мотокари. 
 

ЕТИКЕТИ: автоматизация | роботи | доставки | производители | компании 


Всички новини от света

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

21.02.2024  инж. Лозко Лозев, Председател на УС и Изпълнителен директор на „Български ВиК Холдинг“
Темповете, с които се подменя водопроводната и канализационна мрежа, са много бавни
Пълен текст

Събития

Няма въведени записи в тази категория!

Анкета

С какво транспортно средство стигате до работните си места?











 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X
} catch(err) {}