Новини

От света Bookmark and Share

22.02.2019 г.  12:35 ч.
LNG в транспорта може да намали емисиите на парникови газове със 142 млн. тона до 2040 г.
След близо 20 години 17% от тежкотоварните автомобили ще имат двигател на втечнен природен газ
АВТОР: publics.bg

  • Международната агенция по енергетиката (IEA) очаква световната търговия с газ да нарасне с две трети до 2040 г.
    © pamhule@flickr.com

Втечненият природен газ (LNG) може значително да диверсифицира снабдяването с гориво в транспорта и да намали емисиите на парникови газове от кораби и тежкотоварни камиони. Това показва публикуваното в Берлин изследване на Shell „Втечненият природен газ – нова енергия за кораби и камиони? Факти, тенденции и перспективи“. То е проведено в сътрудничество с Германския авиокосмически център (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR) и Хамбургския технически университет (TUHH) като принос към по-общия дебат за горивата с по-малко отражение върху климата.

При заложените 6000 големи кораба в света и 480 000 камиона в ЕС на втечнен природен газ до 2040 г. емисиите на парникови газове от корабния транспорт могат да се намалят със 132 милиона тона и – в зависимост от технологията на двигателите – с до 4,5 милиона тона от тежкотоварния пътен транспорт. 30% съотношение на био втечнен природен газ при камионите би позволило допълнително намаляване с още 20%. Понастоящем целият германски транспортен сектор отделя близо 166 милиона тона парникови газове. 
 
„Виждаме сериозен потенциал в използването на втечнен природен газ в транспорта – особено при контейнеровозите с техния сравнително висок разход на гориво поради голямата изисквана мощност. От друга страна, пътническите кораби ще играят по-скоро ролята на пионери. Замяната на мазута с втечнен природен газ може да доведе до значителни предимства по отношение на емисиите“, смята главният икономист на Shell в Германия д-р Йорг Адолф.
 
„В търговския пътен транспорт втечненият природен газ е особено подходящ за тежкотоварни камиони като алтернатива на дизела. За да се постигнат големи намаления на емисиите обаче, трябва да се използва втечнен природен газ от възобновяеми източници – например био втечнен природен газ“, обяснява експертът по транспорта от DLR инж. Андреас Лишке.
 
Международната агенция по енергетиката (IEA) очаква световната търговия с газ да нарасне с две трети до 2040 г., като 80% от този ръст ще се дължат на втечнения природен газ. Днес втечненият природен газ представлява около 8–9% от общото потребление на газ, но до 2040 г. неговият дял ще достигне близо 14%. 
 
В транспорта корабите са един от основните източници на замърсители на въздуха. Освен това на международния корабен транспорт се падат близо 3% от световните емисии на CO2. Втечненият природен газ за момента се смята за единствената логична и достатъчно разработена алтернатива на корабните горива на нефтена основа. Съответно изследването очаква за периода до 2040 г. флотът от кораби на втечнен природен газ да расте много по-бързо от целия световен флот. Контейнеровозите са най-динамичната категория кораби, докато пътническите кораби – например лайнерите и фериботите – ще играят ролята на пионери, показва още изследването.
 
В пътния транспорт втечненият природен газ е подходящ предимно за използване в тежкотоварните автомобили. Ако сегашните тенденции се запазят, до 2040 г. броят на тези автомобили в ЕС ще нарасне с 307 000 и ще достигне 2,76 милиона. 480 000 (17%) от тежкотоварните автомобили ще имат LNG двигател и ще елиминират потреблението на 11,5 милиарда литра дизел. Днес има около 4000 LNG камиона. 
 
„За да се въведе и насърчи използването на втечнен природен газ с ниски емисии, е необходима отворена към технологиите подкрепа за възобновяеми източници в снабдителната верига на втечнения природен газ и съдействие за изграждането на необходимата инфраструктура. Нужни са сигурни икономически ползи, за да се убедят потребителите в предимствата на LNG технологията – например чрез регулаторни и финансови инструменти“, обяснява още д-р Йорг Адолф.
 
На представянето присъстваха представители на български транспортни фирми и производители на тежкотоварни автомобили. „Българските транспортни фирми могат да се поучат от опита на своите колеги в развитите страни в Западна Европа, които диверсифицират снабдяването с гориво в транспорта и търсят нови, екологични и по-ефективни горивни решения за своята транспортна флота. С тях се обединихме около извода, че използването на втечнен природен газ в транспорта в България ще стане възможно след създаването на съответната регулаторна рамка и финансови стимули, както на така необходимата инфраструктура“, сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
 

ЕТИКЕТИ: LNG | транспорт | емисии | парникови газове | Shell 


Всички новини от света

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

11.01.2019  Изискванията към ръководителите на енергийните
Димчо Станев, Изпълнителен директор на ЧЕЗ Електро България
Пълен текст

Анкета

Ще бъде ли построена АЕЦ "Белене"?









 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X