|
||
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България06.02.2019 г. 11:06 ч. България, Полша, Унгария, Литва и Латвия пишат до председателя на ЕП за Пакета за мобилност I Петте държави искат да се удължи разглеждането на разпоредбите в Европарламента
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков заедно със своите колеги от Полша, Унгария, Литва и Латвия изпрати писмо до председателя на Европейския парламент Антонио Таяни във връзка с развитието на темата по Пакета за мобилност I. Исканията на петте европейски държави са подкрепени и от Малта. Копие на писмото е адресирано до председателите на групите в ЕП, комисаря по транспорт в ЕК, както и до министъра на транспорта на Румъния, която към момента е държавата председател на Съвета на Европейския съюз, съобщава Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). В писмото се посочва, че товарните автомобилни превози в рамките на Европейския съюз заемат съществена роля в икономиката на ЕС, като създават заетост на около 3 милиона души, които са наети в 600 000 предприятия. "Ефективното функциониране и конкурентоспособност на тези предприятия са жизненоважни за формирането на БВП на Европейския съюз и за създаването на работни места", посочват министрите. Те настояват още за справедлива и ясна законодателна рамка на ниво Европейски съюз, която се очаква да насърчи по-нататъшното развитие на сектора и доброто функциониране на единния вътрешен пазар, като гарантира реалистични и изпълними правила. Министрите изразяват опасения, че в рамките на осмия законодателен цикъл на Европейския парламент, може да няма достатъчно време за постигането на добри компромисни решения. "Финализирането на работата по Пакета за мобилност I в Европейския парламент съвпада с наближаващия край на осмия законодател цикъл на Европейския парламент, поради което е предмет на кратък времеви отрязък. Това поставя членовете на Европейския парламент под изключителен времеви натиск за постигане на компромис. Вследствие на това се формираха различни групи между членовете на Съвета на Европейския съюз, както и между членовете на Европейския парламент", пишат министрите. Те смятат, че при тези обстоятелства вместо балансирани разпоредби, които подкрепят европейския автомобилен сектор и подобряват условията на труд на водачите, подобни прибързани процедури ще доведат до одобряването на решения, които може да провалят ефективното и ефикасно функциониране на сектора. "Това е особено обезпокоително, като се вземе предвид, че подобни решения ще имат дългосрочен ефект, не само върху транспортния сектор, но и върху икономиката на Европейския съюз", посочват министрите. Затова те настояват за удължаване на разглеждането на това досие, което ще позволи справедлив дебат в Европейския парламент. "Предвид това, настояваме да съобразите отрицателните последици, които прибързаните и в последния момент процедури в Европейския парламент, биха имали върху автомобилния сектор и цялата икономика на Европейския съюз", изтъкват в писмото си министрите. Няма публикувани коментари Влез за да коментираш Интервю01.04.2024 Доц. д-р Теодора Пенева, Изследовател в ИИИ, Българска академия на науките СъбитияНяма въведени записи в тази категория! АнкетаС какво транспортно средство стигате до работните си места? |
|