|
||
Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg |
НовиниОт България17.07.2018 г. 16:34 ч. 52,8% от клиентите на Техем в София са получили изравнителни сметки със суми за възстановяване Това се дължи на значително по-краткия и топъл отоплителен сезон 2017/2018
Отоплителен сезон 2017/2018 е чувствително по-кратък и по-топъл в сравнение с предходния – 168 дни с отопление със средно дневни температури 5,49°С, отчeтоха Техем. За сравнение миналата година софиянци са използвали отопление 185 дни със средно дневни температури 3,34°C. В резултат, 52,8% от клиентите на топлинния счетоводител в София са получили изравнителни сметки със суми за възстановяване от Топлофикация София, докато останалите 47,2% ще доплащат на топлофикационното дружество. Близо 14% от клиентите пък са получили изравнителни сметки със суми за възстановяване или доплащане до 10 лв. „26 291 от нашите клиенти са получили изравнителна сметка, в която сумите за доплащане или възстановяване са до 10 лв., което означава, че през зимата фактурираната им енергия за отопление и топла вода е била много близо до реалното им потребление“, коментира Милена Стоянова, управител на Техем. Изравнителните сметки на клиентите с годишен отчет вече са предоставени на упълномощените от сградите лица, а за останалите клиенти на компанията са достъпни и на клиентския портал на дружеството. В резултат на отчетната кампания, данните на Техем сочат, че 5 297 клиенти в София не са осигурили достъп за отчет на уреди и водомери. Тези клиенти в момента са получили изравнителни сметки на максимална мощност, поради неосигурения достъп. Припомняме, че в Наредбата за топлоснабдяване са предвидени санкции при неотчетени, стари или липсващи индивидуални, а именно служебен разход до 280 л./ден на човек (на месец това означава до 8 куб. м или годишно до 100 куб. м на човек). От датата на получаване на информационните фактури от топлинния счетоводител клиентите разполагат с 30-дневен срок за рекламации преди изравнителните сметки да бъдат изпратени към топлофикационното дружество в София. Неосигурилите достъп за отчет могат в 90-дневен срок да заявят такъв. От фирмата за дялово разпределение отчитат, че броят клиенти, които не осигуряват достъп до уредите си за годишен отчет намалява. За сравнение по време на миналогодишната отчетна кампания, неосигурилите достъп до уредите си са били 7 205. От топлинния счетоводител уточняват, че тенденцията се дължи и на уредите с дистанционен отчет, които клиентите избират да монтират в домовете си. Няма публикувани коментари Влез за да коментираш Интервю01.04.2024 Доц. д-р Теодора Пенева, Изследовател в ИИИ, Българска академия на науките СъбитияНяма въведени записи в тази категория! АнкетаС какво транспортно средство стигате до работните си места? |
|