Публикации Bookmark and Share

04.12.2017 г.
Кой ще изтърве влака на технологичната революция?
Индустрията планира да инвестира по 907 млрд. долара глобално на година до 2020 г., за да се дигитализира
АВТОР: Теодора Тодорова
Една от четири фирми рискува да изтърве влака на технологичната революция. Това се казва в изследване на американската консултантска компания Boston Consulting Group (BCG), базирано на собствената оценка на 1300 компании в ЕС и САЩ за степента на дигиталната им зрялост в 27 категории.
 
Това не е особена изненада, като се има предвид, че за периода 2000 ‑ 2014 г. инвестициите в свързани с ИКТ продукти в ЕС са били около една трета спрямо направените в САЩ. А инвестициите от дружества от ЕС в научни изследвания и иновации представляват едва 40 % спрямо инвестициите на компании от САЩ.
 
Според него САЩ имат с 20% повече компании, които се нареждат след лидерите в дигитализацията в сравнение с Европа, което поставя американския пазар на по-бърза писта по отношение на дигиталната трансформация. Проучването на BCG показва, че като цяло 28% от американските компании се нареждат сред лидерите в дигитализацията, а 23% са изоставащи. В Европа тези показатели са съответно 23% и 25%. BCG са достигнали до извода, че степента на дигитализация на дадена компания се обуславя по-скоро от сектора, в който тя работи, отколкото от географското ѝ местоположение.
 
Без изненада шампиони сред дигиталните лидери са телекомуникационните компании. В САЩ техният дял е 41 на сто, а в Европа – 30%. С най-голям дял на изоставащите в цифрово отношение са компаниите, произвеждащи машини и електрическо оборудване. За САЩ те са 31%, при 33 на сто за Европа. Много производители на машини са изправени пред решението дали основно да продават машини или да предлагат допълнителни услуги в областта на анализа на данни, изкуствения интелект и роботиката, посочват от BCG.
Над 50% от компаниите, които заемат лидерски позиции, заделят 5% от оперативните си разходи за дигитализация. Около половината от тях са увеличили броя на дигиталните експерти с над 10%. Лидерите казват, че цифровизацията им е много напреднала и твърдо вградена в компанията, са установили още от BCG.
 
В основата на лидерството и изоставането в дигиталната трансформация, разбира се, стоят инвестициите. Според глобалното проучване на консултантската компания PwC, което обхваща 2000 индустриални компании от 26 държави и 10 сектора, те ще инвестират по 907 млрд. долара на година, за да приведат производствата си към стандартите на Индустрия 4.0. Основната част от тази сума ще бъде вложена в сензори и системи за контрол. Интерфейсите „Човек – Машина“ (HMI), чиято цел е да направят взаимодействието между машината и оператора по-интуитивно, също формират голяма част от бюджета за дигитализация.
 
Около една трета от компаниите в проучването на PwC оценяват като висока степента на тяхната дигитализация с тенденция за повишаването ѝ. Прогнозите на PwC са, че техният дял ще се увеличи до 72% към 2020 г. 
 
Индустриални мениджъри на германските компании (в проучването участват 500), които са сред 33-те процента най-добре представящите се дигитално, са дори още по-амбициозни. Те смятат, че 82% от техните процеси ще бъдат дигитализирани към 2020 г.
 
Тези тенденции се потвърждават и от разрастването на пазара на новите технологии. През 2005 г., например, само за роботизирани системи са похарчени 11 млрд. долара в глобален мащаб, а до 2025 г. се очаква тази сума да нарасне до 67 млрд. долара, смятат от BCG, като тази прогноза е при срива на цените, който търпят тези системи през последните години. Докато през 2010 г. един промишлен робот е струвал средно 150 хил. долара, през 2015 г. неговата цена вече е била 25 хил. долара.
 
Отново според прогноза на BCG само дроните, използвани в индустрията в Европа и САЩ, ще наброяват 1 милион през 2050 г. Те ще генерират приходи от продукти и услуги в рамките на 50 млрд. долара годишно, като 70 на сто от тях ще се реализират не от производителите на дрони, а от компаниите, които предоставят допълнителни услуги, свързани с управлението им и последващото опериране с набраните от тях данни.
 



Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Интервю

01.12.2017  Момчил Андреев, CEO на „Енерго-Про Варна“ ЕАД
Енерго-Про е с най-много клиенти на свободен пазар
Пълен текст

Анкета

Ще получат ли българските въглищни електроцентрали дерогация?









 



Нашият уебсайт използва „бисквитки“, които гарантират възможно най-оптимална работа със сайта. За повече информация вж. как се използват „бисквитки“ и как да промените настройките си.

„Бисквитки“

Какво представляват „бисквитките“?

„Бисквитката“ е малък текстови файл, който даден уебсайт съхранява на Вашия компютър или мобилно устройство при всяко Ваше посещение на сайта. Използването на такива файлове е широко разпространено, за да могат да функционират уебсайтовете или да са по-ефективни, както и за да се предоставя информация на собствениците на сайта.

Как става използването на „бисквитките“?

Уеб сайта Google Analytics — услуга за уеб анализ, предоставяна от Google, Inc. („Google“), за да се подпомогне анализът на използването на уебсайта. За тази цел Google Analytics използва „бисквитки“ — текстови файлове, които се съхраняват на Вашия компютър.

Получената чрез тези файлове информация относно начина Ви на ползване на уебсайта — стандартна информация за регистрация в интернет (вкл. Вашия IP адрес) и информация за поведението на посетителите в анонимна форма — се предоставя на Google и се съхранява от него, включително на сървъри в САЩ. Google ще направи анонимна изпратената информация чрез премахване на последния октет от Вашия IP адрес преди нейното запазване.

Google използва тази информация съгласно условията за ползване на Google Analytics, за да прави оценка на начините на ползване на уебсайта и да докладва относно дейностите, извършвани на уебсайта.

Няма да използваме и няма да допуснем трета страна да използва инструмента за статистически анализ с цел проследяване или събиране на каквато и да било информация, чрез която би могла да се установи самоличността на посетителите на сайта. Google може да предоставя на трети страни информацията, събрана чрез Google Analytics, когато това се изисква от закона или когато тези трети страни обработват информацията от името на Google.

Съгласно условията за ползване на Google Analytics Вашият IP адрес няма да бъде свързван от Google с никакви други данни, с които Google разполага.

Имате право да откажете ползването на „бисквитки“ на Google Analytics, като изтеглите и инсталирате приложението Google Analytics Opt-out Browser Add-on. Приложението се свързва с Google Analytics JavaScript (ga.js), за да посочи, че информацията относно посещението на уебсайта следва да не се изпраща на Google Analytics.

„Бисквитките“ се използват и за регистриране на Вашето съгласие (или несъгласие) с използването на такива файлове на този уебсайт, така че да не се налага този въпрос да Ви бъде задаван при всяко Ваше посещение на сайта.

Приложение Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Как се контролира използването на „бисквитките“?

Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, когато пожелаете. Можете да заличите всички „бисквитки“, които вече се съхраняват на Вашия компютър, както и да настроите повечето браузъри така, че да не допускат съхраняването на „бисквитки“.

Пълна информация за бисквитките

Управление на „бисквитките“ във Вашия браузър

Повечето браузъри Ви позволяват:
  • да виждате какви „бисквитки“ са съхранени и да ги заличавате поотделно
  • да блокирате „бисквитки“ на трета страна
  • да блокирате „бисквитки“ на конкретни сайтове
  • да блокирате инсталирането на всякакви „бисквитки“
  • да заличите всички „бисквитки“ при затваряне на браузъра

Ако сте избрали опцията да заличите „бисквитките“, трябва да знаете, че настройките за предпочитания ще бъдат изгубени. Освен това, ако блокирате изцяло съхраняването на „бисквитки“, много сайтове, включително и този, няма да работят оптимално, а опцията за излъчване в интернет (webcast) изобщо няма да функционира. Ето защо не е препоръчително да се изключва опцията за „бисквитки“ при използване на услугите ни за излъчване в интернет.
X