Онлайн бюлетин
Регистрирайте се в бюлетина, за да получавате актуални новини и информация от publics.bg



Новини

От света Bookmark and Share

21.06.2012 г.  11:21 ч.
Министър Московски прие първите нови спални вагони на БДЖ
От 30 поръчани вагона към момента са готови 12
АВТОР: publics.bg


  • © МТИТС

  • © МТИТС

За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Турция по време на представянето на първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма „Тювасаш”, край Адапазаръ. На церемонията присъства и министърът на транспорта, морските дела и съобщенията на Република Турция Бинали Йълдъръм.

„С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт“, каза още министър Московски. Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.

Спалните вагони са част от общо 30-те, които бяха поръчани в края на 2010 г. Промените в европейската нормативна уредба наложиха изменения в първоначалния график на доставка, но тази отсрочка бе дадена, за да може вагоните да отговарят на всички европейски изисквания, каза още министърът. По думите му процедурата по пускане в експлоатация е дълга, но е създадена необходимата организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на Български държавни железници.

„Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона“, заяви министър Московски. Това е много важно, защото този тип пътуване е предпочитано от пътниците на БДЖ и дава шанс на държавните железници да привличат повече клиенти, което в условията на криза е жизненоважно.

Ивайло Московски съобщи, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив – Свиленград да бъде пусната в експлоатация. Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на вагоните. До края на годинатa очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление – от границата ни до Свиленград, каза още министърът.

 

БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони – през 1987 – 1988 г. Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и фирма „Тювасаш”, е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.

Турската страна произвежда новите вагони по европейските изисквания за оперативна съвместимост. Оценката за оперативна съвместимост ще се извърши от независим нотифициран орган от Великобритания. Той е нает с договор от завода производител, поради което БДЖ няма да влага допълнителни средства, а ще получи подвижен състав, оценен като оперативно съвместим.

Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина. 5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.


ЕТИКЕТИ: БДЖ | вагони | Турция | България | Московски | Tuvasas 


Всички новини от света

Няма публикувани коментари
Влез за да коментираш


Анкета

Какъв тип проекти трябва да са основна цел за новия "Инвестиционен план за Европа", обявен от Европейската комисия?










Интервю

10.12.2014  ГИС поддържат все по-широк обхват от бизнес дейности
Аарт ван Вингерден, Генерален мениджър за Европа, Esri
Пълен текст